Copywriting to stosunkowo nowy zawód freelancerski. Polega na tworzeniu sloganów reklamowych i innych tekstów marketingowych na zlecenie. Aby zostać wykonawcą tekstów marketingowych, nie wymagane jest konkretne wykształcenie, aczkolwiek biegła znajomość języka i doświadczenie owszem. Zdobycie doświadczenia przed podjęciem pracy nie jest łatwym zadaniem, trzeba poświęcić rok, czy nawet dwa lata odbywając praktyki copywriterskie dla jakiejś większej firmy. Oprócz tego dobrze jest wziąć udział w kursie, aby polepszyć swój warsztat pisarski. Tak samo, jak na każdym stanowisku i copywriter może awansować, a nawet od razu podjąć karierę na wyższym szczeblu. Na początku można zatrudnić się w firmie jako młodszy copywriter, na takie stanowisko można zatrudnić się już z rocznym lub dwuletnim doświadczeniem. Można również od razu rozpocząć własną działalność, o ile jest się pewnym swojego talentu pisarskiego.
Jak zacząć?
Na początek najlepiej zająć się poprawieniem swoich umiejętności literackich. Nawet posiadając zdolność pisania chwytliwych tekstów, warto jest popracować nad odpowiednią strukturą zdania, spójnością tekstu i klarownością przekazu. Każdy dobry autor tekstów reklamowych powinien mieć za sobą co najmniej jeden kurs, oprócz odbytych praktyk. Po skończonym kursie istnieje nawet możliwość odbycia płatnych praktyk, oczywiście za mniejszą stawkę niż normalna, ale i tak jest to lepsze niż pracowanie za darmo.
Kursy copywriterskie oferowane są głównie przez freelancerów. Jedne z lepszych szkoleń jest prowadzone przez Jarka Kaniewskiego – Copywriting Masterclass. Jako specjalista, z ponad 20-letnim bagażem doświadczeń, uczy on nie tylko klasycznego copywritingu, ale i kreatywnego. Tworzenie chwytliwych sloganów reklamowych, dłuższych tekstów, czy wymyślanie nazw dla produktów i firm nie będzie już dłużej wyzwaniem. Na kurs składa się 6 obszarów tematycznych, po 3 tygodnie każdy. Oprócz tego istnieje możliwość wykupienia szkolenia przez firmę, w ramach dokształcania swoich pracowników. Więcej informacji znajduje się na stronie.
Firmy według kategorii
Meble i ozdoby do Twojego wnętrza
Zakupy, kultura i rozrywka - baza punktów
Usługi remontowo-budowlane
Rejestr usług dla zdrowia i urody
Rejestr usług i urządzeń elektronicznych i AGD
Obrót i zarządzanie nieruchomościami - katalog usług
Katalog produktów i usług dla każdego
Baza gastronomii i produktów spożywczych
Transport dla Ciebie i firmy
Baza kursów i szkoleń
Atrakcje turystyczne i noclegi
Hodowla i rolnictwo
Usługi z zakresu mediów i badania rynku
Opieka i zabawa - wykaz produktów dla dzieci
Finanse i ubezpieczenia - wykaz
Baza organizacji i stowarzyszeń